با چند ترفند جادویی، مک بوک خود را ارتقا دهید

تعمیر گوشی آیفون به صورت تخصصی

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

با چند ترفند جادویی، مک بوک خود را ارتقا دهید

۱۶ بازديد
آیا مک بوک شما آنقدر کند است که از کار کردن با آن خسته می شوید؟ در این صورت از شما دعوت می کنیم تا برای رفع مشکل ادامه مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله چند ترفند مفید و ساده برای افزایش سرعت پردازش لپ تاپ اپل را به شما معرفی می کنیم. در این شرایط بسیاری از کاربران برای افزایش سرعت مک بوک خود از هارددیسک دیگری استفاده می کنند. البته این روش نیز مفید است، اما تنها روش موجود نیست. با ما همراه باشید!

برای افزایش سرعت مک بوک، نرم افزار را به روز کنید

برنامه های قدیمی و سیستم عامل تا حد زیادی سرعت لپ تاپ را کاهش می دهد. اغلب اوقات، به روز رسانی های جدید عملکرد سیستم را بهبود می بخشد و همچنین به وضعیت شارژ و باتری کمک می کند. بنابراین به عنوان یک راه حل ساده برای حل مشکل کند شدن مک بوک، می توانید سیستم عامل یا نرم افزار مک بوک را به روز کنید. روی آیکون اپل کلیک کنید و از منوی نمایش داده شده "App Store" را انتخاب کنید. سپس از طریق گزینه “Updates” بر روی “Update All” کلیک کنید تا فرآیند بروزرسانی آغاز شود.
جهت تعمیر گوشی آیفون به سایت https://mobile-iphone.ir/ مراجعه کنید.
  • شناسایی بدافزار!
برای افزایش سرعت مک بوک بد نیست سیستم را اسکن کنید و بدافزارها را شناسایی و حذف کنید. بسیاری از مردم فکر می کنند که لپ تاپ های اپل اصلا ویروسی نمی شوند. البته در مقایسه با ویندوز، سیستم عامل مک بسیار امن و مطمئن است. با این حال، هکرها دست از تلاش بر نمی دارند و همچنان احتمال آلوده شدن مک وجود دارد.
بنابراین یک آنتی ویروس مخصوص مک را روی لپ تاپ خود نصب کنید و مرتباً سیستم را با آن اسکن کنید. به این ترتیب برنامه های مخرب شناسایی می شوند و می توانید با حذف آنها سرعت سیستم را افزایش دهید.
مطالعه کنید: نحوه همگام سازی آیفون و مک
  • برنامه های استفاده نشده را حذف کنید
اگر سیستم اپل شما بسیار کند بوت می شود و سرعت کار و پردازش آن پایین است، بد نیست یک بررسی روی برنامه های خود داشته باشید. برای بهبود سرعت سیستم، نرم افزارها و برنامه هایی را که کمتر استفاده می کنید حذف کنید. روی نماد Apple کلیک کنید و به System Preferences بروید. حال در پنجره باز شده گزینه “Users & Groups” را انتخاب کرده و سپس بر روی تب “Login items” کلیک کنید. به این ترتیب لیستی از استارت آپ های موجود در سیستم نمایش داده می شود و می توانید مواردی را که نیاز ندارید حذف کنید.
  • کاهش زیبایی تصاویر
اگر به دنبال افزایش سرعت مک بوک خود هستید، برای بهتر جلوه دادن تصاویر خود نیازی به استفاده از جلوه های ویژه ندارید. کاهش جلوه های بصری برای افزایش سرعت سیستم و بهبود عملکرد آن. برای این منظور کافیست به «System Preferences» برگردید و از طریق آن وارد پنجره «Accessibility» شوید. حال در قسمت «نمایش»، گزینه «کاهش شفافیت» را پیدا کرده و با کلیک بر روی کادر کناری آن را فعال کنید.
  • کش را پاک کنید
یکی دیگر از ترفندهای ساده برای افزایش سرعت مک، پاک کردن حافظه پنهان است. ممکن است بسیاری از فایل های غیر ضروری در سیستم انباشته شوند که در نهایت باعث کند شدن فرآیندها می شوند. در همین حال با پاک کردن کش و این فایل ها فضای هارد دیسک سبک شده و سرعت سیستم افزایش می یابد.
مطالعه کنید: چگونه رمز آیفون را بازیابی کنیم
  • نوت بوک را سازماندهی کنید
ممکن است عجیب به نظر برسد؛ اما مرتب بودن دسکتاپ نیز به افزایش سرعت مک بوک کمک زیادی می کند. باور کنید دسکتاپ شلوغ و پر از نماد سرعت پردازش سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد! پس بهتر است هر از چند گاهی دسکتاپ سیستم را مرتب کنید تا عملکرد پردازشی کامپیوتر شما کند نشود.
  • برنامه ها را به طور کامل ببندید
برای افزایش سرعت لپ تاپ اپل باید برنامه ها را کاملا ببندید. جالب است بدانید که با کلیک بر روی کلید قرمز رنگ "X" برنامه به طور کامل بسته نمی شود و در پس زمینه فعال می ماند. اما اپلیکیشن ها باید کاملا بسته باشند تا فضا را اشغال نکنند و سرعت سیستم را کاهش ندهند. برای این منظور بر روی آیکون اپلیکیشن مورد نظر خود کلیک راست کرده و سپس گزینه Quit را انتخاب کنید تا اپلیکیشن به طور کامل بسته شود. البته این کار با کمک میانبر صفحه کلید «CMD + Q» نیز امکان پذیر است.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.