مراحل تعویض و تعمیر برد آیفون

تعمیر گوشی آیفون به صورت تخصصی

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

مراحل تعویض و تعمیر برد آیفون

۱۷ بازديد
 
در مطلب قبل درباره فن آی مک اپل صحبت کردیم و این بار می خواهیم به سراغ آموزش تعویض برد آیفون برویم. یکی از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون، تعمیر برد آیفون است. تعداد تعمیرکاران مسلط به تعمیر و تعویض مادربرد در بازار کار محدود است و این تعمیر تخصصی برد آیفون تنها باید توسط کارشناسان مجرب و تکنسین های حرفه ای انجام شود.
تعمیر برد آیفون به دو صورت انجام می شود. حالت اول تعویض کامل مادربرد است و در حالت دوم مادربرد نیاز به عیب یابی و تعمیر دارد. تعویض کامل مادربرد هزینه بالایی دارد و نیاز به دانش زیادی ندارد. اما در حالت دوم، هزینه تعمیرات کاهش می یابد و ممکن است برخی از قطعات روی برد نیاز به تعویض داشته باشند.

چه زمانی باید برد آیفون را تعمیر کنیم؟

خاموش و روشن شدن خودکار آیفون، روشن نشدن آیفون و معلق ماندن دائمی آیفون نشانه های احتمالی خرابی برد آیفون است. البته ممکن است بروز این مشکلات دلیل دیگری داشته باشد اما یکی از احتمالات قوی در هنگام بروز این مشکلات آسیب دیدن برد آیفون است.

هزینه تعمیر برد آیفون

با توجه به اینکه برد گوشی یکی از قطعات اصلی گوشی است و به عوامل زیادی حساس است، یکی از گران ترین تعمیرات گوشی می باشد. اما نمی توان هزینه خاصی را برای تعمیر برد دستگاه ها اعلام کرد زیرا هزینه تعمیر به عوامل زیادی مانند میزان آسیب و قطعات استفاده شده بستگی دارد. بنابراین لازم است از مشاوره تعمیر گوشی آیفون استفاده کنید. تعمیرکاران پس از بازکردن دستگاه برای بررسی سخت افزار دستگاه و شناسایی قطعه آسیب دیده، در صورت امکان تعمیر دستگاه، هزینه را به مشتری اعلام می کنند.
نشانه های معیوب بودن مادربرد در گوشی های آیفون چیست؟
مادربرد آیفون قسمت های مختلف گوشی را به هم متصل می کند و در نتیجه خرابی برد تمام قطعات را تحت الشعاع قرار می دهد و ممکن است آنها را دچار مشکل کند. چندین نشانه وجود دارد که مادربرد آیفون شما آسیب دیده است.
  • گوشی با وجود شارژ روشن نمی شود.
  • دستگاه به طور خودکار خاموش و روشن می شود.
  • هنگام روشن کردن دستگاه، لوگوی اپل روی صفحه باقی می ماند و دستگاه روشن نمی شود.
  • آیفون دائما هنگ می کند
  • خرابی دوربین، اسپیکر آیفون به طوری که حتی با ریست هم مشکل حل نمی شود.

آسیب ناشی از تماس با آب

اپل ضمن استفاده از استاندارد ضد آب سری IP در گوشی های سری ۷ به بعد، این دستگاه های مقاوم در برابر نفوذ آب را معرفی کرده است. اما نفوذ قطرات آب و مایعات به داخل دستگاه می تواند باعث ایجاد مشکل و همچنین آسیب رساندن به آیفون شود. در بسیاری از موارد گزارش شده توسط تعمیرکاران، قطرات باران و یا حتی لمس صفحه گوشی با دست خیس باعث نفوذ قطرات آب به داخل گوشی شده و برد آیفون را در معرض خطر سوختگی قرار می دهد.

استفاده طولانی مدت از تلفن همراه

یکی از عواملی که باعث آسیب به مادربرد آیفون می شود داغ شدن بیش از حد آن است. حتما متوجه شده اید که هنگام استفاده طولانی مدت از گوشی آیفون گرم می شود. در نتیجه استفاده مداوم و طولانی مدت باعث گرم شدن گوشی می شود و در نتیجه مواد رسانای داخلی برد آیفون مانند مس و آلومینیوم از بین رفته و مشکلاتی در گوشی ایجاد می شود.

آسیب فیزیکی جدی به گوشی اپل

برخلاف تصور رایج که افتادن گوشی تنها به صفحه نمایش آسیب می زند، باید بگوییم ضربه زدن مداوم به گوشی خطر آسیب دیدن برد گوشی را افزایش می دهد. آسیب فیزیکی جدی به دستگاه باعث حرکت قطعات از روی برد آیفون یا حتی شکستن تراشه های داخلی گوشی می شود. تعمیرکاران توصیه می کنند برای جلوگیری از ضربه زدن به دستگاه از قاب گوشی با مقاومت ضربه ای بالا استفاده کنید.

نقص در ساخت گوشی های اپل

یکی از رایج ترین موارد در تعمیر مادربرد آیفون، نقص در ساخت آیفون است که توسط سازنده ایجاد می شود و به نحوه استفاده کاربر بستگی ندارد. برخی از رایج ترین مشکلات طراحی مهندسی اپل در گوشی های مختلف که کاربر را مجبور به تعمیر مادربرد آیفون می کند عبارتند از:
  • آیفون 6 پلاس
  • آیفون 7
  • آیفون 8
  • iPhone XS Max

آیفون 6 پلاس

استحکام در طراحی آیفون نسبت به آیفون 5 اس قبلی کاهش یافته و احتمال ضربه و خم شدن 7. 2 برابر شده است. مورد دیگر عملکرد نامناسب تراشه لمسی گوشی است که باعث بروز مشکلاتی در مادربرد و صفحه نمایش لمسی این دسته از آیفون ها شده است که امکان تعمیر برد آیفون و مراجعه به تعمیرکار را افزایش می دهد.

آیفون 7

دارندگان آیفون 7 سری 1660 مشکل پرش آنتن را گزارش می دهند. مشکل آنتن به دلیل خرابی تراشه باند پایه رخ می دهد. البته اپل در آیفون 7 سری 1778 این مشکل را تا حد زیادی حل کرده است.

آیفون 8

برخی از دارندگان آیفون 8 گزارش داده اند که گوشی هایشان پس از خاموش شدن روشن نشده است. این مشکل اساسی نیاز به مراجعه به تعمیرکاران حرفه ای برای تعمیر برد آیفون 8 را ایجاد کرده است.

آیفون XS مکس

آیفون های سری X دارای امتیاز 67IP هستند که باعث می شود این آیفون ها در برابر قطرات آب بسیار مقاوم باشند. اما بسیاری از افراد گزارش داده اند که گوشی هایشان پس از تماس با آب آسیب جدی دیده و برای تعمیر برد آیفون به تعمیرگاه مراجعه کرده اند.

آیفون روشن نمی شود

یکی از مواردی که نشان می دهد آیفون شما نیاز به تعمیر دارد، خاموش شدن ناگهانی آیفون بدون دلیل مشخص و سپس روشن نشدن گوشی است. البته روشن نشدن گوشی می تواند به دلیل خرابی باتری یا صفحه نمایش معیوب باشد، اما دلیل اصلی این مشکل در گوشی های آیفون سوختن برد آیفون است. اگر آیفون شما خاموش است و روشن نمی شود، مراحل زیر را برای رفع مشکل امتحان کنید:
دکمه هوم و پاور آیفون را همزمان به مدت 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. اگر بعد از این مدت لوگوی اپل ظاهر شود، گوشی به احتمال زیاد روشن می شود.
  • گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل کنید و برنامه iTunes را اجرا کنید و سعی کنید وارد حالت ریکاوری شوید.
  • در برخی شرایط، باتری خالی می تواند باعث روشن نشدن آیفون شود. بنابراین، تعویض باتری آیفون و بررسی عملکرد آن ضروری است.
در صورت رفع نشدن مشکل، احتمال آسیب جدی به مادربرد آیفون وجود دارد و باید برای رفع مشکل به تعمیرکاران موبایل مراجعه کنید.
مطالعه کنید:نحوه ریستور کردن ایفون برای تعویض باتری

آیفون برای همیشه هنگ می کند و فریز می شود

طبق ادعای اپل، در آیفون های اپل نباید هیچ گونه آویزان یا یخ زدگی دیده شود، زیرا این گوشی از سخت افزار بسیار قدرتمندی بهره می برد. در برخی موارد، هنگ صفحه آیفون به دلیل یک باگ نرم افزاری ایجاد می شود و با انجام مراحل زیر، مشکل هنگ گوشی را برطرف کنید:
  1. 1. آیفون را ریستارت کنید.
  2. 2. اگر مشکل هنگ کردن گوشی پس از راه اندازی مجدد حل نشد، سیستم را به تنظیمات کارخانه برگردانید.
  3. 3. اگر مشکل از به روز رسانی سیستم عامل آیفون است، می توانید به سیستم عامل قبلی دانگرید کنید.
اگر موارد بالا را انجام دهید باز هم با مشکل هنگ و یخ زدن گوشی مواجه هستید، احتمالا برد آن مشکل دارد و هر لحظه ممکن است یکی از قطعات یا مدارهای روی آن بسوزد. پیشنهاد می شود با تعمیر برد آیفون توسط تعمیرکاران حرفه ای، مشکل آویزان و یخ زدگی آیفون به صورت خودکار برطرف شود.

مراحل تعویض برد آیفون اپل

خوشبختانه در بسیاری از موارد امکان تعمیر برد گوشی وجود دارد. البته اگر برد کاملا شکسته و سوخته باشد با تعمیر مادربرد آیفون مشکل حل نمی شود و نیاز به تعویض برد توسط تعمیرکاران حرفه ای مجرب است.
برای تعمیر برد آیفون می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
  • درب پشت گوشی را با استفاده از قاب باز کن باز کنید.
  • لبه بالایی قاب پشتی را با یک قاب باز کن شل کنید.
  • لبه چپ و راست در پشتی را شل کنید.
  • اکنون می توانید پوشش موبایل را بردارید.
  • باتری آیفون را به آرامی بیرون بکشید.
  • سیم کارت را از گوشی خارج کنید.
  • حافظه SD را به داخل فشار دهید و آن را از دستگاه خارج کنید.
  • در این مرحله باید پیچ ​​های نگهدارنده قاب میانی را باز کنید.
  • حالا می توانید قاب میانی را جدا کنید.
  • در این قسمت از تعویض برد موبایل اپل، کانکتور دوربین اصلی را باز کنید.
  • لبه محفظه بلندگو را به آرامی بلند کرده و بیرون بیاورید.
  • رابط دوربین سلفی را باز کنید.
  • رابط لمسی را باز کنید.
  • اکنون کانکتور LCD آیفون را باز کنید.
  • کانکتور بالای سیم آنتن Wi-Fi را باز کنید.
  • پیچ نگهدارنده مادربرد را باز کنید تا زمانی که موفق به جدا کردن آن شوید.
  • کانکتور دوربین اصلی روی برد را باز کنید.
  • دوربین اصلی را بردارید.
  • پس از تعویض برد گوشی، مراحل ذکر شده را برعکس انجام دهید و درب گوشی را ببندید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.