چگونه رمز فراموش شده آیفون را بازیابی کنیم؟

تعمیر گوشی آیفون به صورت تخصصی

یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

چگونه رمز فراموش شده آیفون را بازیابی کنیم؟

۱۷ بازديد
اگر رمز آیفون را فراموش کنید و آن را 6 بار متوالی اشتباه وارد کنید، دستگاه شما غیرفعال می شود و با ارور iPhone is Disable مواجه می شوید. برای این منظور باید از روش هایی برای رفع مشکل غیرفعال شدن آیفون استفاده کرد. با این روش ها رمز قبلی آیفون شما پاک می شود و می توانید دوباره از گوشی خود استفاده کنید. با این کار تمام داده ها و تنظیمات آیفون شما پاک می شود. با ما همراه باشید تا به جنبه های بیشتری از این روش اشاره کنیم.


فراموشی رمز گوشی آیفون

فراموشی رمز آیفون یکی از مشکلات رایجی است که برای اکثر کاربران پیش می آید و هر روز شاهد کاربران بی شماری هستیم که رمز آیفون خود را فراموش کرده اند و جهت بازیابی به مراکز تعمیر گوشی آیفون مراجعه می کنند. برای افرادی که مدت زیادی است قفل گوشی خود را با اثر انگشت یا Face ID باز می کنند، به خاطر سپردن رمز آیفون کمی سخت است.
در آیفون 6 به کاربران زمان بیشتری برای بازیابی رمز عبور داده می شود. برای این منظور به کاربران 6 فرصت داده می شود و در صورت اشتباه، آیفون به مدت 1 دقیقه غیرفعال می شود و سپس 6 فرصت دیگر به آنها می دهند تا رمز عبور خود را حدس بزنند. در این مبحث قصد داریم مشکل غیر فعال شدن آیفون را حل کنیم.

راه حل هایی برای حل مشکل غیرفعال کردن آیفون

فکر نکنید با فراموشی رمز آیفون و غیرفعال کردن دستگاه، دنیا به آخر رسیده است و شما چاره ای ندارید. برای حل مشکل غیرفعال کردن آیفون ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و سپس می توانید از راه حل های زیر استفاده کنید:

راه حل اول؛ با استفاده از iTunes

اگر قبلاً گوشی خود را از طریق رایانه به iTunes متصل کرده باشید، از آن فایل به طور خودکار نسخه پشتیبان تهیه می شود. بنابراین می توانید فایل را بازیابی کرده و مشکل فراموشی رمز آیفون را از طریق مراحل زیر حل کنید:
  • ابتدا باید آیفون خود را از طریق کابل به کامپیوتر متصل کرده و برنامه iTunes را اجرا کنید.
  • سپس چند لحظه صبر کنید تا سیستم گوشی شما را بشناسد و به آن متصل شود. پس از انجام همگام‌سازی، iTunes می‌تواند به‌طور خودکار از اطلاعات آیفون شما نسخه پشتیبان تهیه کند.
  • پس از اتمام فایل پشتیبان، روی Restore iPhone ضربه بزنید.
  • با انتخاب این گزینه تنظیمات اولیه برای راه اندازی آیفون برای شما قابل مشاهده خواهد بود. در اینجا، می‌توانید گزینه Restore from iTunes Backup را از میان روش‌های مختلفی که برای بازگردانی آیفون ارائه می‌دهد، انتخاب کنید.
  • قبل از انتخاب فایل پشتیبان لازم است به تاریخ و حجم آن توجه کرده و آخرین نسخه پشتیبان را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب iTunes، فایل پشتیبان بازیابی خواهد شد. البته به دلیل زمان بر بودن این فرآیند، باید صبور باشید.
  • اگر در حین کار با خطایی مواجه نشدید، تنظیمات گوشی شما به حالت آخرین بک آپ برمی گردد و به راحتی می توانید مشکل غیرفعال شدن آیفون را حل کنید.

راه حل دوم؛ با استفاده از iCloud

هنگامی که رمز عبور آیفون خود را فراموش می کنید، می توانید از iCloud استفاده کنید که استفاده از آن بسیار آسان است. اگر گزینه Find My iPhone را در گوشی خود فعال کرده اید، می توانید با استفاده از iCloud رمز عبور را حذف کرده و اطلاعات را از طریق مراحل زیر بازیابی کنید:
  • برای این اقدام ابتدا از یک دستگاه هوشمند دیگر کمک بگیرید و به سایت com/find مراجعه کنید.
  • پس از آن صفحه ای باز می شود که باید تمام مشخصات اپل آیدی خود را با دقت وارد کنید.
  • برای این اقدام ابتدا از یک دستگاه هوشمند دیگر کمک بگیرید و به سایت com/find مراجعه کنید.
  • پس از آن صفحه ای باز می شود که باید تمام مشخصات اپل آیدی خود را با دقت وارد کنید.
 مطالعه کنید: ریست اجباری آیفون

راه حل سوم؛ با استفاده از حالت بازیابی

روش دیگری که هنگام فراموش کردن رمز آیفون خود می توانید انجام دهید این است که وارد حالت ریکاوری شوید. اگر به هر دلیلی به روش های فوق دسترسی ندارید می توانید از حالت ریکاوری برای رفع مشکل غیرفعال شدن آیفون استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که در این روش تمامی اطلاعات آیفون به همراه پسورد حذف می شود. به این ترتیب مراحل زیر را طی کنید:
  • ابتدا کابل لایتنینگ را به گوشی و سپس به کامپیوتر وصل کنید.
  • سپس برنامه iTunes را اجرا کنید.
  • در این مرحله وارد حالت بازیابی شوید.
  • در صفحه باز شده گزینه Restore را انتخاب کنید تا اطلاعات مورد نیاز توسط iTunes دانلود شود. برای این کار باید حدود 15 تا 30 دقیقه صبر کنید.
  • پس از اتمام دانلود، آیفون ریستارت می شود و باید مراحل را طی کنید تا دوباره وارد حالت ریکاوری شوید و گزینه Restore را انتخاب کنید.
  • پس از اتمام بازیابی، تلفن قابل بوت شدن و بدون رمز عبور آماده استفاده خواهد بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.