آشنایی با ویژگی های جدید iOS 15

تعمیر گوشی آیفون به صورت تخصصی

یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

آشنایی با ویژگی های جدید iOS 15

۱۵ بازديد
با فرا رسیدن سال 2021، اپل سرانجام از نسخه جدید iOS 15 خود در رویداد WWDC خود رونمایی کرد. به نظر می رسد ویژگی های جدید iOS 15 می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند چرا که اپل در این مراسم رونمایی به برخی از ویژگی های iOS 15 اشاره کرد و برخی از این ویژگی ها کاملا جدید و جذاب بودند. . البته این نسخه هنوز به صورت رسمی وارد بازار نشده است و برای قضاوت دقیق تری در مورد قابلیت های جدید iOS 15 باید تا زمان عرضه رسمی آن منتظر بمانیم البته با توجه به مواردی که در مراسم رونمایی از iOS 15 ذکر شد و همچنین با توجه به پیشینه اپل می توان نتیجه گرفت که iOS 15 قرار است بار دیگر کاربران آیفون را شگفت زده کند. آرام با ما همراه باشید تا علاوه بر بررسی ویژگی ها و قابلیت های جدید این نسخه، اطلاعات دقیق تری از تاریخ انتشار iOS 15 داشته باشیم و ببینیم این نسخه جدید اپل قرار است برای چه دستگاه هایی عرضه شود.


نسخه رسمی iOS 15 برای چه دستگاه هایی عرضه می شود؟

قبل از بررسی ویژگی های جدید iOS 15، بهتر است ببینیم این ویژگی ها و قابلیت هایی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد قرار است برای کدام گوشی ها منتشر و قابل استفاده باشد. خوشبختانه اپل نسخه iOS 15 خود را به گونه ای طراحی کرده است که برای اکثر آیفون ها قابل استفاده باشد. در نتیجه، هر گوشی که از نسخه قبلی یعنی iOS 14 پشتیبانی می کند، می تواند از iOS 15 نیز استفاده کند. به این ترتیب، گوشی های متعلق به سال 2015 به بالا، یعنی از گوشی های سری آیفون 6s گرفته تا گوشی های سری آیفون 12، همگی می توانند از ویژگی های iOS 15 و دریافت این نسخه بهره مند شوند.
مطالعه کنید: افزایش سرعت آیفون

ویژگی های جدید iOS 15

اگرچه نسخه iOS 14 یک نسخه منحصر به فرد و بسیار به روز بود، اما همانطور که توسعه دهندگان اپل ادعا می کنند، نسخه iOS 15 به مراتب به روزتر و جذاب تر از نسخه های قبلی خواهد بود. به نظر می رسد ویژگی های جدید iOS 15 همان چیزی است که کاربران محصولات اپل از این شرکت انتظار دارند. از مهم ترین ویژگی های iOS 15 می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ویژگی های به روز شده FaceTime
  • اضافه شدن قابلیت Share Play
  • امکان اولویت بندی اعلان ها
  • اضافه شدن ویژگی متن زنده
  • افزودن ویژگی های جدید به برنامه پیام ها
  • قابلیت فوکوس در نسخه iOS 15
  • تغییرات گسترده ای را در برنامه های Safari، آب و هوا و نقشه در iOS 15 اعمال کنید
  • اضافه شدن ویژگی جستجو
  • ایجاد یک سری تغییرات در کیف پول
  • افزودن ویژگی Memories به برنامه عکس
اینها مهم ترین ویژگی هایی هستند که اپل به عنوان ویژگی های جدید iOS 15 از آنها یاد کرده است که در ادامه به بررسی مختصر آنها می پردازیم تا بیشتر با جذابیت iOS 15 برای کاربران آیفون آشنا شوید.

ویژگی های به روز شده FaceTime

به جرات می توان گفت که بهترین و شاخص ترین تغییراتی که در iOS 15 مشاهده می کنیم، تغییراتی است که در ویژگی FaceTime ایجاد شده است. خود اپل نیز در معرفی ویژگی های جدید iOS 15 بر این ویژگی تاکید کرد.در نسخه جدید این قابلیت به ابزار Spatial Audio اضافه شده است تا صدای کاربران در هنگام چت تصویری واضحتر و طبیعیتر شنیده شود. با تکیه بر یادگیری ماشین، در این ویژگی جدید صداهای اضافی ضبط می شود و صدا ایزوله می شود. علاوه بر این موارد، برجسته ترین به روز رسانی عملکرد فیس تایم آیفون، امکان ایجاد لینک برای افزودن به چت های گروهی است. این ویژگی از برنامه های چت گروهی مانند گوگل میت و زوم الهام گرفته شده است و به کاربران آیفون این امکان را می دهد که حتی با کاربران دستگاه های اندروید و ویندوز با ارسال لینک چت گروهی داشته باشند.

اضافه شدن عملکرد Share Play در iOS 15

یکی از قابلیت های جدید iOS 15 اضافه شدن قابلیت Share Play است. این ویژگی جدید به کاربران آیفون کمک می کند تا تمامی فایل های صوتی و تصویری خود مانند موسیقی و کلیپ های ویدئویی را با دیگران به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، آنها می توانند صفحه نمایش گوشی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این یکی از جذاب ترین ویژگی های iOS 15 است، زیرا به عنوان مثال کاربران می توانند یک موسیقی را حتی در زمان Facetime پخش کنند و با استفاده از قابلیت Share Play، این موسیقی برای همه دوستان در چت ارسال می شود. این قابلیت برای به اشتراک گذاری فیلم ها و عکس ها و غیره کار می کند. این ویژگی جدید به نوعی قابلیت های FaceTime را بهبود می بخشد و کاربران می توانند در حین چت گروهی با دوستان خود از سایر ویژگی های دستگاه استفاده کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند علاوه بر دیدن تصویر دوستان خود، یک فیلم یا ویدیوی مشترک را نیز با آنها تماشا کنند. جالب‌ترین نکته این است که این ویژگی تنها محدود به پلیرهای آیفون نیست و می‌توانید از قابلیت Share play برای سایر پلتفرم‌های پخش آنلاین موسیقی و فیلم مانند Tik Tok یا Disney Plus نیز استفاده کنید.

ویژگی اولویت بندی اعلان ها

از آنجایی که اپل مدت ها سعی در رفع نواقص نوتیفیکیشن های خود داشت، در قابلیت های جدید iOS 15 شاهد به روز رسانی این قابلیت هستیم و به نظر می رسد اپل بالاخره توانسته است نقاط ضعف این قسمت را برطرف کرده و آن را بهبود بخشد. این تغییرات هم در ظاهر اطلاعیه ها و هم در اولویت بندی و دسته بندی آنها اعمال شده است. به طور کلی این بخش مدرن شده است و می توان آنها را با توجه به اهمیت کاربران دسته بندی کرد.
قابلیت متن زنده اضافه شد
یکی دیگر از ویژگی های جدید iOS 15 که از لنز گوگل الهام گرفته شده است، اضافه شدن قابلیت Live Text است. این ویژگی جذاب به کاربران آیفون این امکان را می دهد که به راحتی متن یک عکس، تصویر یا حتی یک اسکرین شات را کپی کنند.
 

افزودن ویژگی های جدید به برنامه پیام ها

یکی دیگر از قابلیت های iOS 15 مربوط به امکاناتی است که به برنامه مسنجر اضافه شده است. ویژگی های جدید این برنامه به سایر کاربران این امکان را می دهد که برای شما لینک، موسیقی، فیلم و صفحات مختلف وب ارسال کنند. از سوی دیگر، کاربران اپل می توانند آیتم های ارسال شده توسط دیگران را در همان برنامه ببینند، باز کنند و پخش کنند. سپس کاربران می توانند واکنش خود را به پیام ارسال شده در برنامه مسنجر ترک کنند تا فرستنده پیام بتواند آن را ببیند. در ویژگی های جدید iOS 15، یک سری ایموجی های جدیدتر به این برنامه اضافه شده است.

قابلیت فوکوس در نسخه iOS 15

یکی دیگر از ویژگی های iOS 15 اضافه شدن قابلیت فوکوس به روز است که به کاربران آیفون این امکان را می دهد تا حالت Do Not Disturb را دقیقاً مطابق با برنامه های خود سفارشی کنند و به دیگران دقیقاً آنچه را که انجام می دهند بگویند. هستند و نباید مزاحم شوند. با استفاده از این ویژگی جدید، می توانید تعیین کنید که در این بازه زمانی چه اعلان ها و پیام هایی برای شما ارسال شود. یکی از قابلیت های جدید iOS 15 این است که با اضافه شدن قابلیت فوکوس، تغییراتی در برنامه مسنجر ایجاد می شود و وضعیت شما در این برنامه برای دیگران نمایش داده می شود.

ویژگی جستجو اضافه شد

یکی از جذاب ترین ویژگی های جدید iOS 15 اضافه شدن قابلیت Look up است. این قابلیت برگرفته از لنز گوگل است و کاربران آیفون می توانند با استفاده از آن به جستجوی اطلاعات مختلف در وب بپردازند و تنها با نگه داشتن دوربین گوشی در مقابل هر شیئی به هر اطلاعاتی که می خواهند دست پیدا کنند. این ویژگی قابلیت شناسایی موارد مختلف مانند حیوانات و مناطق گردشگری و ارائه اطلاعات مرتبط را دارد. به نظر می رسد که این ویژگی های iOS 15 برای کاربران اپل بسیار جذاب است.

قابلیت Memories به برنامه عکس اضافه شد

یکی دیگر از قابلیت های جدید iOS 15 اضافه شدن قابلیت Memories به اپلیکیشن Photos آیفون است. این قابلیت می تواند برای کاربرانی که علاقه مند به ساخت کلیپ های ویدیویی جذاب و اشتراک گذاری آن در پلتفرم های مختلف هستند بسیار جذاب باشد. آنها می توانند با استفاده از این ویژگی عکس های خود را کنار هم قرار دهند و با افزودن موسیقی به عکس ها، کلیپ های ویدئویی کوتاهی از تصاویر مختلف بسازند. این ویژگی جالب نیز از Google Photos الهام گرفته شده است. به این ترتیب کاربران می توانند خاطرات زیبای خود را در قالب یک کلیپ بسیار زیبا بسازند.

سایر تغییرات ایجاد شده در ویژگی های iOS 15

مواردی که توضیح دادیم جذاب ترین گزینه ها در ویژگی های جدید iOS 15 بود.اما تغییرات و آپدیت های این نسخه به این موارد محدود نمی شود و بیشتر از این موارد هستند و اگر در آپدیت گوشی و استفاده  از این امکانات دچار مشکب شدید می توانید از مرکز تعمیر گوشی آیفون کمک بگیرید. به عنوان مثال، در ویژگی های به روز شده کیف پول، می توانید موارد دیگری مانند کلید ماشین یا کلید هتل و کارت شناسایی اضافه کنید. همچنین مشخصات برنامه هواشناسی آیفون تغییرات جذاب بسیاری داشته است و به عنوان مثال میزان آلودگی آب و هوا نیز نمایش داده می شود. مرورگر سافاری در iOS 15 جذابیت بیشتری پیدا کرده است و امکان جابجایی راحت تری بین تب ها وجود دارد. این ویژگی ها و سایر مشخصات به روز شده، همگی در جهت جلب نظر مثبت کاربران آیفون هستند و به نظر می رسد با عرضه نسخه رسمی iOS 15، این شرکت در این زمینه کاملا موفق عمل کند. باید تا انتشار نسخه رسمی iOS 15 منتظر بمانیم تا نظرات کاربران در مورد ویژگی های جدید iOS 15 را ببینیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.